Czy musisz jeść, co 3 godziny?

Jak często słyszysz i czytasz, o tym, że masz jeść co 3 godziny?

Myślę, że jest to tak wpojone w nasze głowy, że większość i tak wierzy, że jest to zasada, bez której nie można odpowiednio funkcjonować. Zaczynając się zdrowo odżywiać szukamy podstawowych wskazówek, których mamy się trzymać, żeby osiągnąć wymarzone efekty. Więc nasuwa się pytanie “SKĄD SIĘ WZIĘŁO JEDZENIE CO 3 GODZINY?”.

Dla osób, które totalnie wywracają swoje żywieniowe życie do góry nogami, może się okazać, że trzymanie się takiego odstępu czasowego jest zbawienne. Jedząc, co 3 godziny mamy wyznaczony czas posiłków, a więc nie podjadamy pomiędzy nimi – to już jest duży sukces! Bo to podjadanie najczęściej niweczy nasze efekty. Dodatkowo jedząc w taki sposób wypada zazwyczaj 5 posiłków, więc nie chodzimy głodni, czujemy się lepiej, mamy więcej energii i siły do pracy i treningów.

3 godziny na dobry początek

regularne jedzenie
Jedzenie, co 3 godziny

Osoby, które na co dzień prowadzą nieregularny tryb życia i żyją w biegu, nie zwracając uwagi na to, co jedzą za pewne poczują się o niebo lepiej. Jeśli zaczynasz dzień od kawy, w pracy kupisz batonika w automacie, wrócisz do domu i późnym wieczorem wciśniesz w siebie cokolwiek i przegryziesz słonymi przekąskami, to wiedz, że regularność może Ci pomóc.

Dla takich osób to niebywale ciężkie postanowienie! Tak naprawdę ich wszystkie złe nawyki muszą pójść do kosza i zostać wymienione na całkowicie nowe. Spożywanie regularnie posiłków, które w dodatku są wartościowe będzie kluczem dla sukcesu takiej osoby, ale czy Ty musisz tak robić?

Regularność, to nie tylko 3 godziny

Budowanie nawyków to długotrwała praca. Tym bardziej, jeśli mamy za sobą zupełnie inne przyzwyczajenia. Ale czy te 3 godziny to mus, bez którego ani rusz?

Nie. Równie dobrze regularne jedzenie to spożywanie posiłków co 2, 4 czy 5 godzin. My tę regularność musimy dopasować do siebie, naszego trybu życia i pracy. Jeśli z góry założysz sobie, że masz od dzisiaj jeść, co 3 godziny i okaże się, że 2 posiłki wypadają wtedy, kiedy akurat nie masz przerwy w pracy, to zaczniesz się irytować i prędzej czy później zrezygnujesz. Nie można takiej zasady przerodzić w obsesję! Jeśli całym dniami będziesz pilnować zegarka i tylko czekać, aż powiesz sobie “MUSZĘ TERAZ ZJEŚĆ”, to nie wróży niczego dobrego.

Jak wyznaczyć sobie pory posiłków?

pory posiłków
Kiedy jeść?

Pierwsze i najważniejsze! Jedz wtedy, kiedy rzeczywiście masz na to czas. Unikaj jedzenia w biegu i w pośpiechu. Wstań wcześniej, żeby zjeść pożywne śniadanie. Przerwę w pracy wykorzystaj na zjedzenie czegoś wartościowego. Wróć do domu i na spokojnie zjedz obiad i kolację. Z góry wiemy, jak będzie wyglądał nasz kolejny dzień, więc zastanów się wcześniej w jakich porach możesz zjeść posiłek. Nawet ten na mieście (on wcale nie oznacza niczego złego, tam też można zjeść zdrowo, wystarczy chcieć).

Dlatego, jeśli rezygnujesz ze zdrowej diety, tylko dlatego, że wymaga ona od Ciebie jedzenia, co 3 godziny, to wiedz… Że nic straconego! Jedzenie w takim konkretnym odstępie czasu nie jest konieczne, żeby żyć zdrowo, dlatego nie odpuszczaj i dopasuj te zasady do siebie. Pamiętaj DIETA JEST DLA CIEBIE, A NIE TY DLA DIETY.

Pozdrawiam, KateMos

Obserwuj mnie na instagramie @katemos_dietetycznie